Wednesday 24 September 2014

nostalgia?

"just call me angel of the morning, angel
 just touch my cheek before you leave me, baby

 just call angel of the morning, angel
 then slowly turn away
 i won't beg you to stay
 with me."


"am i thinking what you are thinking?" tanya Aloyah tiba-tiba.

"pardon?"

"lagu itu." jawab Aloyah ringkas

"apa salahnya lagu itu?"

"kau nyanyi berulang-ulang. on repeat." balas Aloyah.

"jadi?"

"So, am i thinking what you're thinking?" Aloyah menjawab soalan aku dengan soalan juga. itu memang tipikal aloyah. ANNOYING.

"baiklah Miss Smarty Pants, apa kata kau saja yang bagitau aku apa yang sedang aku fikirkan?!"

"Dia" Pantas saja Aloyah menjawab.

"Dia who?"

"oh come on! that tone bila kau nyanyi tadi, mendayu-dayu tau? kau nyanyi untuk Dia, kan?" Aloyah ketawa. mungkin gelihati atau mungkin mengejek. Apapun motifnya, bunyi ketawa Aloyah itu sangat -sangat menjengkelkan.

"it's just a song lah!" aku jadi berang dituduh melulu begitu.

atau adakah aku jadi berang kerana tekaan Aloyah itu betul? issshhh! babi betul.

"move on lah! he is not worth it. ok? he doesn't deserve you. move on! move on!" bakar Aloyah lagi.

"it's just a stupid song lah. and FYI i have moved on. i AM MOVING ON!"

"elehhhhhh" cemuh Aloyah.

"what do you mean 'elehhhh'?"

"i know you so well babe. So bloody fcuking well! kahkahkah" kata aloyah dan dia sempat mengelak buku hard cover Dan Brown yang aku baling ke arah dia.

"i hate you!" aku bingkas bangun dan berjalan masuk ke bilik.

"i love you too babe!"

sebelum aku menutup pintu bilik, aku dengar Aloyag menyanyi- nyanyi di ruang tamu.

"just call me angel of the morning, angel..."

"shut up Aloyah! just shut the hell up!" jerit aku sebelum menghempas daun pintu bilik sekuat hati!

"just call me angel of the morning, angel..."

aku masih dapat dengar nyanyian Aloyah dari dalam bilik.

mengejek benar bunyinya.

geram sungguh!

aku benci Aloyah!

aku benci dia!!!

benci!

benci!

benci!

"benci tapi rindu kaaaann?" jerit Aloyah dari sebalik pintu bilik

aaarrgghhh!!!!












No comments:

Post a Comment