Thursday 25 September 2014

obsessi?

'Is it possible, i wonder, for a man to truly change? Or do character and habit form the immovable boundaries of our lives?' - The Wedding, Nicholas Sparks.


























Okey, mukasurat pertama novel ini berjaya menarik perhatian saya. maka saya berazam untuk membacanya sehingga ke mukasurat terakhir. sejujurnya telah ada beberapa buku yang sudah dimula baca tetapi tidak ke penghujung cerita. mungkin kerana plot cerita yang membosankan atau mngkin juga kerana faktor malas yang gagal dibendung.

tetapi buku 'The Wedding' ini lain sedikit. sudah empat hari ia sampai ke tangan lalu diletak di atas rak buku. dan tiap kali mata tertangkap kelibatnya, ia seakan memanggil saya. menyeru-nyeru untuk dibaca. Lalu sebentar tadi, saya mula membaca, sebaris, sebaris dan sebaris lagi. sangat engaging. ternyata novel ini punya nyawa. Ada roh. Hidup.

tetapi itu lah....


masalah saya sekarang ialah yang satu ini:







































ini obsessi saya.

satu ketagihan yang maha hebat!

harap-harap 'The Wedding' lebih kuat pengaruhnya dan saya dapat rawat obsessi yang satu ini.

wish me luck with 'The Wedding' guys!






No comments:

Post a Comment