Thursday 29 May 2014

untuk aku?

usah bicara tentang
jembatan emas permata
hati nyamuk dan hati hama
air mata dara
dan air pinang muda

aku ini bukan
Puteri Gunung Ledang
punyai senarai hantaran 
yang panjang

aku ini manusia 
cacat jiwa
cacat rasa

mari kemari
duduk-duduk dengan aku

biar aku bacakan
cerita sengsara
dari mata yang menangis
sebanyak tujuh samudera
supaya kamu tahu
jiwa ini sudah hampir karam
dibalun kecewa
sehebat badai dari lautan mana

biar aku nyanyikan lagu
dari  hati yang dikijak lunyai
hancur  berderai
supaya kamu tahu
jiwa ini cederanya
sudah separah mana

biar aku tunjukkan parut hodoh
yang bertompokan di jiwa
supaya  kau tahu
aku ini  pernah
ke neraka yang mana

aku bukan Puteri Gunung Ledang
yang mahunya macam-macam
aku mahunya cuma satu
kamu carikan aku
jaluran pelangi
dari langit ke tujuh
untuk aku rawat
jiwa aku 
yang cacat ini.



No comments:

Post a Comment